söndag 22 mars 2009

Ångest är enbart en tidsfråga

Det är ju trevligt med badtunna.
Mysigt, tycker de flesta.

De flesta innefattar dock inte Banänas Bror.
Banänas Bror lider, tydligen och utan uppenbar anledning, av enorma viktissues.
Denna ångest luftades under tre tillfällen.

Kl 22, med mig:
"Du förstår inte hur det är att ha några kilon för mycket."
"Du vet, badtunna är inget för mig. Jag är ju tjock."
"Jag får ångest, det tar emot."

Kl 24, med Fröken Överallt, Banäna, The Entertainer, Konsultkaramellen, Lärarinnan:
"Men Fröken Överallt; du bjuder in till bad va, och det är ungefär samma sak som att säga 'Den här kvällen ska vi knäcka alla tjockisar.'"
"Gud valde plus-menyn till vissa,"
"Om aliens skulle slakta mig, så skulle de ha några extra kilo fett på stekbordet."

Kl 02:
Alla kan beskåda Banänas Bror avslappnat iklädd Farbror K:s man-kini.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar