onsdag 4 mars 2009

Imorgon bjuder jag på frukost...

Varje morgon står jag och väntar på buss nr 2.
Varje morgon kliver jag på denna buss.
Varje morgon armbågar sig en tjockis fram i motfil bland alla avstigande.
Varje morgon halvskriker tjockisen med panik i ögonen till chauffören:
"Du, du! Jag ska bara ut och hämta en Metro! Jag hinner ut och hämta en Metro va? Du?! Det hinner jag va? Jag ska bara hämta en Metro!"
Varje morgon i två veckor har jag mött denna människa.

Morgontanke nr 1:
"Han var visst ruskigt sugen på att läsa Metro, he he."

Morgontanke nr 2:
"Hm, han har ungefär sju minuter på sig att hämta en tidning fem meter bort! Han måste ha starka tvångstankar om att missa bussen, he he "

Morgontanke nr 3:
"Tydliga indikationer på bokstavskombination.. "

Imorgon. Kommer. Han. ÄTA. Metro.

1 kommentar: